شهید محـمدابـراهیـم قـــاسمی طوسی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محـمدابـراهیـم قـــاسمی طوسی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محـمدابـراهیـم قـــاسمی طوسی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام محمدابراهیم قاسمی طوسی از شهدای دانش آموز شهرستان نکا می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : محمد علی
تاریخ تولد : 1344/03/02
تاریخ شهادت : 1362/12/04
محل تولد : نکا
گلزار شهدای طوسکلا نکا
نحوه شهادت : اصابت تیر
محل شهادت : چیلات- عملیات والفجر6
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

سردار شهید طوسی

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۵۳ ق.ظ

سردار شهید طوسی که دو برادر دیگر شهیدش یعنی محمد حسین و ابراهیم را نیز با خود همسفر کرده با پدر رزمنده اش نیز همسنگر بوده و در حالی که در مسئولیت جانشینی فرماندهی لشکر 25 کربلا قرار داشت میدان جنگ و جهاد در کنار رزمندگان را به پذیرش سهمیه مکه ترجیح داد و آن را حواله رزمنده ای دیگر کرد.

این سردار شهید  قبل از شهادت در آخرین سفر خود به زیارت ولی نعمت ایرانیان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام رفت و انگار که قول شهادت را از ضامن آهو گرفته باشد در 18 فرودین سال 66 در سن 29 سالگی با ترکش خمپاره رژیم بعثی در عملیات کربلای هشت در منطقه شلمچه برای همیشه به آرزوی دیرین خود رسید و به اصحاب آخر الزمانی سید الشهدا(ع) پیوست و خاک شلمچه را با خونش رنگین ساخت.

این سردار تاریخ اسلام آن گونه که خود خواسته بود تا همچون مادر شهدای گمنام حضرت فاطمه زهرا (س) گمنام بماند، به مدت 8 سال پیکر مطهرش در مقتل شهدای شلمچه ماند و  پس از سال ها صبوری خانواده در سال 1374 پیکر پاک و مطهرش تفحص شد و بر دستان مردم دیار علوی چون امامزادگان تشییع و امروز مزارش دارالشفاء آزادگان،دلسوختگان و تمامی عارفان که دل در گرو اسلام و انقلاب دارند، شد

۹۵/۰۶/۰۴ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۱)

با سلام خدمت میثم میثم لطفا مارا لینک کنید: پارت در خدمت شماستpartcalendar.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی